پیشرفت یک کشور در گرو پیشرفت روستاهاست

شغل اکثر افرادی که در روستا زندگی می‌کنند یا به عبارتی کسب و کار روستایی اغلب کشاورزی و دامپروری است. زمانی که این افراد نتوانند امکانات موردنیاز خود را در روستا به دست آورند مجبور می‌شوند به شهرها مهاجرت کنند و حجم فعالیت‌های حوزه کشاورزی و دامپروری نیزکاهش می‌یابد. خالی شدن روستا از سکنه و هجوم افراد به شهر‌ها می‌تواند تبعات جبران ناپذیری برای اقتصاد کشور داشته باشد. علاوه بر آن در صورتی که افراد بتوانند امکانات رفاهی موردنیاز خود در همان روستا تأمین کنند، به شهر مهاجرت نمی‌کنند.

با کارآفرینی در روستا‌ها به دلیل داشتن فضای بیشتر و هزینه راه‌اندازی کمتر و علاوه بر آن تهیه و تامین تسهیلات برای ایجاد شغل، می‌توان از مهاجرت‌ها ممانعت کرد.

به همین جهت موسسه خیریه امام علی(ع) در طرح ستار همزمان در ۳۰ روستای محروم شهرستان زیرکوه باحمایت های خیرین و ایجاد شغل های جدید در روستا، از مهاجرت جوانان به شهرها، جلوگیری کرده و امروزه جوانان در روستاها سرگرم کار شده و تمرکز خود را روی ارتقاء شغلی می گذارند. ایجاد شغل و راه اندازی کسب و کار های مختلف باعث افزایش جمعیت روستا شده و فشار را از روی شهر ها برمیدارد.

جهت مشاهده فیلم مستند بروی تصویر و یا این متن کلیک کنید.

ایجاد اشتغال

روستای  پیشرفت یک کشور در گرو پیشرفت روستاهاست