بازارچه صنایع دستی در شهرستان فردوس

راه اندازی بازارچه صنایع دستی در شهرستان فردوس

بازارچه صنایع دستی فردوس پس از دو سال تلاش وپیگیری وتشویق کارآفرینان درآذرماه ۱۴۰۱ افتتاح شد.

هدف اصلی از ایجاد این بازارچه تولیدات صنایع دستی زنان تولید کننده بود که پس ازتولید برای فروش محصولات خود با مشکل روبرو بودند که بااین کار دغدغه آنان مرتفع گردید.

 برای راه اندازی این بازارچه، با هم افزایی و مشارکت اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی، بسیج سازند گی وموسسه خیریه امام علی (ع) شهرری مستقر در شهرستان فردوس انجام شدو برای راه اندازی آن ۱۰۰میلیون تومان هزینه شد.

درسالهای گذشته با آموزش های مهارتی داده شده برای ۳۹۲ نفر اشتغال ایجاد شد و در کنار آن ۱۲۰ کارگاه گوهرتراشی نیز پس از آموزش های رایگان مشغول بکار شدند.

 آقای زارعی مسئول دفتر ستاد توان افزایی موسسه در شهرستان فردوس با بیان اینکه ایجاد این بازارچه حرکتی بزرگ در شهرستان است گفت:تلاشمان باید در راستای انجام کارهای ماندگار در شهرستان باشد.وی با بیان اینکه شهرستان فردوس شهرستانی با ظرفیتهای مختلف در حوزه گردشگری،کشاورزی ، صنایع دستی و…است، تصریح کرد:فردوس از جهات مختلف شهرستانی غنی است. هدف از ایجاد بازارچه صنایع دستی و حمایت از هنرمندان و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است.

بازارچه صنایع دستی در شهرستان فردوس بازارچه صنایع دستی در شهرستان فردوس بازارچه صنایع دستی در شهرستان فردوس بازارچه صنایع دستی در شهرستان فردوس بازارچه صنایع دستی در شهرستان فردوس