چگونه در عیدغدیر یک کارخیر انجام دهیم؟

عید غدیر مبارک

گستراندن سفره اطعام:

 غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق «در راس آنها خود ائمه معصومین(ع)» و یک میلیون شهید «در راس آنها حضرت عباس(ع) و شهدای کربلا» و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد (بحار ج۶ ص ۳۰۳).

از تعداد اندک شروع کنید:

  اطعام را از تعداد اندک شروع کنید،اصلا به دنبال سفره های بزرگ و تعداد مهمانان زیاد نباشید و اطعام چند دوست و همسایه با شیرینی،شربت و پذیرایی مختصرویا حتی اهدای اسباب بازی به کودکان شروع کنید.

کارهای خیر را آغاز کنید:

 تلاش کنید که کارهای خیر خود را از روز غدیر شروع کنید تا با آغاز آن در هر سال خاطره خوش غدیر برای خود و خانواده هایتان تکرار شود. در این روز بهترین هدایا را برای فرزندان،نیازمندان محل ، افراد تحت پوشش بهزیستی ،کمیته امداد،عیادت بیماران و نهادهای خیریه تهیه کنید.

مطالعه غدیر مهم است:

 آنچه تا کنون در مورد غدیر شنیده ایم و به آن عمل کرده ایم بسیار اندک و ضعیف بوده است و از خطبه غدیر و فلسفه غدیر کمتر اطلاع و آگاهی داریم ؛ البته با مطالعه خطبه غدیر هم خودمان اهمیت این روز را درک کنیم، هم از طریق شبکه های اجتماعی و چاپ پوستر به دیگران خوب معرفی کنیم.

عامل تفرقه نباشیم:

 عید غدیر محل اختلاف و تفرقه و شکاف نیست،محل پیوستن وحدت و یکی شدن است و از هرگونه حرکتی که «عیدالله‌الاکبر»، «یوم العهد المعهود»را خدشه دار می کند باید خودداری شود زیر دشمن همواره به دنبال اختلاف و تفرقه است.

شما چه کار خیری را پیشنهاد می کنید؟؟

۵۰۴۱-۷۲۷۰-۱۰۰۷-۳۴۷۴

 شماره کارت موسسه خیریه امام علی(ع)